Ziuuum!

photo

Temat: Zagadkowy punciok
Iron - tak 6N, a w 9N jest już jego włączenie nawet sygnalizowane kontrolką na desce rozdzielczej. Widocznie od model 6N zaczęto montować.

A powracając do Punto - to czy to wogóle było to czy nie powodem parowania tych szyb ?

Picek - w linku poniżej opis modelu z 1977 roku, jest foto deski rozdzielczej z cyferkami i pod spodem opis. To o czym mówimy to nr 12
http://eles.pl/fiat/akcesoria.htm
A u mnie na nowszej desce rozdzielczej dopływ powietrza z zewnątrz odcina się wciskając tą dźwigienkę na której jest narysowane kółko (obok gniazda do montażu zapalniczki)

Z rozpędu dodam że w CC wciska się taki mały przycisk z narysowanym samochodzikiem i na nim taka strzałka dookoła auta narysowana
Źródło: sor.krapkowice.net/forum/viewtopic.php?t=6685



Temat: Historia Kredensa
Historia
Najważniejsze daty w produkcji "Dużego Fiata".



Data

Wydarzenie


28.XI 1967r. Pierwszy Polski Fiat 125p 1300
1969r. Wprowadzenie silnika 1500 i montaż równoczesny z 1300
1971r. Wersja Kombi

1972r. Wersja Pick-up

1974r. Powstanie Sanitarki na bazie Kombi
Polski Fiat 125p Monte Carlo (1,6l 98 KM)
Polski Fiat 125p Acropolis (1,8 l 105 KM)
Wersja 6-cio drzwiowa (krótka seria)

1983r. Zmiana nazwy z Polski Fiat 125p na FSO 125p

1986r. Montarz silnika Diesla od VW (1,6 l 54 KM)

1987r. FSO 125p z silnikem od Poloneza (1,6 l 87 KM)

29 VI 1991r. Zakończenie produkcji "Dużego Fiata"




W czasie 23 lat produkcji wiele razy modernizowano "Dużego Fiata". Wprowadzono dwuobwodowy system hamulcowy, zamknięty układ chłodzenia i wiele innych.

W 1975 r. wprowadzono MR - model obecnie spotykany na ulicach. Bardzo mało jeździ prawdziwych "Włochów" Fiatów 125p. MR'a można odróżnić po zderzakach bez kłów, śwatłach przednich i tylnich (pierwsze okrągłe, drugie prostokątne), desce rozdzielczej plastikowej czarnej i wskaźnikach. We wnętrzu samochodu panuje "plastikowa ciemność". Pozostały nieliczne akcenty chromowane.

Nastąpiły również pozytywne zmiany jak wprowadzenie dwubiegowej dmuchawy, przełącznika przerywacza wycieraczek, korektora ustawienia świateł. W 1976 r. usunięto podłokietnik z tylniej kanapy i uchylane przednie szyby (trójkąciki).



W modelu Kombi '77 wprowadzono wycieraczkę tylniej szyby, a modele sedan '78 mają otwierany bagażnik z kabiny.

Od 1983 roku modele FSO 125p mają nowy znaczek na kratce z przodu i małe czarne kołpaki przykręcane na śruby. Od tego roku zaczęto obniżać koszty produkcji usuwając oświetlenie bagażnika i schowka, gniazda zapalniczki, zapalniczki i przerywacza wycieraczek. Dodatki te były dostępne za dopłatą. Mój Fiat 125p L-ux z '85 r. posiada te rzeczy. Z czasem zaczęto wprowadzać coraz więcej elementów z Poloneza od klamek i korbek w drzwiach po skrzynię biegów i silniki.

W latach swojej największej świetności "Duży Fiat" był eksportowany do wielu krajów na całym świecie m.in.Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Egiptu (montownia), Kolumbii, Tajlandii (montownia), Iranu, Iraku, Chin, Indii. Odnosił również wiele sukcesów sportowych w wielu rajdach i wyścigach.
Źródło: mfk126p.pl/viewtopic.php?t=580